Ik leef nog, yeah

8 februari 2018 - Edmonton, Canada

Hier zijn dan de beloofde verhalen over wat ik allemaal gedaan heb de afgelopen tijd :)

IJshockey met internationale studenten (=gaaf!)

Twee weken geleden ben ik samen met een vriendin naar een ijshockey wedstrijd geweest van Oil Kings, het jeugd ijshockeyteam. Het was niet zomaar een wedstrijd, maar de internationale studenten waren uitgenodigd om tijdens het volkslied op het podium te staan. Ik stond dus zomaar op het podium in het stadion! Helaas moesten we weg voordat het volkslied begon, want we mochten in de Hall of Fame rondlopen. Nu vond ik dit zelf niet zo heel veel voorstellen, omdat je het ook via de ramen kunt zien. Maar ach, we zijn wel backstage geweest! Het was super leuk om mee te maken en te zien. Een zeer geslaagde avond voor maar 10 dollar :).

Sporten

Margriet is aan het sporten geslagen! Ik heb een sportbuddy en we proberen drie keer per week een work-out te doen. Helaas is het nog niet een keer gelukt om naar alle drie te gaan haha. Volgende week proberen we het gewoon opnieuw. Op maandag doe ik Muscle Mania, op woensdag is het Cardio Boxing en op vrijdag zijn we in de sportschool te vinden voor Final Cut (elk spiertje in je lichaam wordt aan het werk gezet).

Skiën

Vorige week donderdag ben ik voor het eerst in mijn leven te skiën geweest. En leuk dat het was! We moesten een klein uurtje met de bus voordat we bij Rabbit Hill waren. De 'lokale' berg om te skiën. We zijn langs hele mooie natuur gereden, maar helaas was ik niet in de gelegenheid om mooie foto's te maken (lees: hele vieze ramen). Het allerleukste van de reis was dat we met een schoolbus die kant op gingen. Zo'n echte schoolbus die je alleen in films ziet: geel met bankjes erin. Toen we eenmaal bij de berg waren, konden we ons materiaal ophalen. Daarna hebben we een uurtje les gehad over hoe je moet skiën. Daarna hadden we maar liefst 3 uren voor onszelf. Ik ben maar 1 keer gevallen, op het moment dat ik met een liftje naar boven ging. Er was verder niemand gelukkig, maar mijn ski vloog af. Daar lag ik dan. Ik heb maar liefst 5 minuten geprobeerd mijn ski weer aan te krijgen, maar moest je denken dat het mij lukte? Echt niet! Ik was zelfs een klein beetje in 'paniek', want er was niemand die mij even kon helpen, ik was halverwege de berg en ik kon mijn ski niet meer aankrijgen! Nu bleek dat hij nog op de rem stond (of course), wat ik pas doorkreeg na 5 minuten. Toen ik de ski eenmaal weer aanhad, ben ik snel naar beneden geskied. Het was alweer bijna tijd om weg te gaan, dus ik had mijn spul maar alvast weer ingeleverd.

Ik ben afgelopen donderdag wezen skiën, omdat ik dit weekend naar de Rocky Mountains (Jasper) ga, om daar een weekend te skiën! Zo gaaf! Dit doe ik vanuit de universiteit, samen met 39 andere studenten. De helft van alle exchange students gaan heen, dus het wordt heel gezellig!

Op stap

Op stap, dat hoort ook bij het studentenleven hier. Ik geloof twee weekendjes geleden ben ik voor het eerst op stap geweest, omdat iemand jarig was geweest. In eerste instantie zouden we met zijn allen naar 1 club gaan. We moesten hier een half uur buiten wachten (met -25) en toen was er wat onduidelijkheid in de groep. Hierdoor splitste de groep zich. Ondanks dat we in twee groepen waren, hebben we een hele leuke en gezellige avond gehad! Het grote verschil met uitgaan in Nederland en uitgaan hier, is dat er hier na 02.00 geen alcohol meer wordt geschonken en dat clubs een uurtje later al dichtgaan. Ook zitten de clubs niet dicht bij elkaar in de buurt (dus geen concurrentie, dus is alcohol heel duur).

Meidenavond

Vrijdag 2 februari hebben we een gezellige meidenavond gehad met de meiden van de exchange groep. Het begon allemaal met het verzamelen van ingrediënten voor pizza's. Iedereen heeft wat meegenomen en voordat we het wisten, hadden we drie pizza's in elkaar geflanst. Lekker gesmuld en we waren erg trots op het resultaat. Vervolgens hebben we een echte tienermeidenfilm gezien van al een aantal jaar oud: High School Musical! Lachen, gieren en brullen onder het genot van popcorn.

WEM

Zondag 5 februari ben ik samen met mijn kamergenoot en twee anderen wezen shoppen in de West Edmonton Mall. Niet dat ik iets nodig had, maar toch weer van alles gekocht (is het mogelijk om te 'shoppen' en niets te kopen?). In de mall hebben we een flinke tijd gespendeerd in de Aziatische supermarkt. Erg grappig om te zien, en zoveel lekkere dingen om te kopen! De volgende keer ga ik weer mee om een zakje Japanse Mix te kopen (je weet wel, van de chipsafdeling).

Schaatsen

Schaatsen is zo leuk! Daarom heb ik zaterdag wéér geschaatst. Dit keer alleen met een veel grotere groep (zo'n 15 mensen). Erg leuk en erg gezellig. Het was alleen wel extreem druk, dus het was lastig om goed te kunnen schaatsen. Gelukkig heeft dat de pret niet bedorven.

Zoals je kunt lezen, heb ik naast studeren genoeg leuke dingen te doen en ben ik altijd wel bezig. Dit weekend ga ik te Skiën en daar heb ik super veel zin in. Volgende week kunnen jullie dus een leuke blog verwachten over mijn bezoek aan de Rocky Mountains.

1. Henk Jan Idema:
    9 februari 2018
    Superleuk wat je allemaal doet! Fijn dat je nu kunt skiën. Kunnen wij volgend jaar ook een keer...
  2. Gert Idema:
    Heel sportief van je.
  3. Renske:
    9 februari 2018
    Leuk Margriet, goed om te lezen dat er naast alle studeren ook tijd is voor leuke dingen. Je bent lekker bezig, have fun
  4. Opa en oma smit:
    9 februari 2018
    Hoi meid leuk dat jij je zo vermaakt met je medestudenten. En zoals wij lezen in je block doe je van alles en nog wat leuk hoor . Nou meid eerst maar weer de groetjes van ons.
  5. Anneke:
    12 februari 2018
    Hoi Margriet,wat fijn dat je zoveel leuke dingen doet en dat je het zo naar je zin hebt.
    Hartstikke fijn voor je dat je zo geniet.Veel plezier!!!