Even weer een update

20 januari 2018 - Edmonton, Canada

Hoi allemaal, hier ben ik weer. Het is alweer een kleine week geleden dat ik iets geschreven heb en daarom is het de hoogste tijd dat ik weer even wat van mij laat horen. Ik heb trouwens ook weer een paar foto's geüpload over de omgeving en de universiteit.

Deze week ik erg rustig verlopen en ik heb eigenlijk niet zo heel veel beleefd. Donderdag heb ik kennis gemaakt met mijn nieuwe kamergenoot en dat was super leuk! Ze blijkt ook in het uitwisselingsprogramma te zitten: het zelfde programma als waar ik in zit. Super leuk! Ik herkende haar eerst alleen niet en zij mij wel, dus dat was een beetje awkward. Maar dat konden we heel snel vergeten, want we hebben het erg naar onze zin.

Het fijne is dat mijn nieuwe kamergenoot ook erg schoon is, dus ik hoef mij niet druk te maken over vieze taferelen die ik aantrof toen ik net in mijn kamer kwam! Dat scheelt mij toch een hoop stress! Ze leeft alleen wel in een totaal ander ritme als ik, maar daar komen we samen wel uit. Gister overrompelde ze mij: ze had een cadeautje voor mij. Ik heb een haarband gekregen en een etui, beide in Zuid-Koreaanse stijl (ze komt uit Zuid-Korea)! Het is zo mooi en zo intens lief. Ik heb mij 10000 keer verontschuldigd dat ik geen cadeautje had, dus ik ga deze week maar naar de Nederlandse supermarkt om een typisch Nederlands cadeautje te kopen.

Het blijkt wel dat ze niet kan koken. In de residence in Zuid-Korea blijken geen keukens te zitten, waardoor ze nooit heeft leren koken. Ze weet zelfs niet eens hoe je rijst kookt! Ik heb maar aangeboden om haar te leren koken, wat ze heel graag wil. Vandaag heeft ze een hapje van mijn macaroni gegeten en ze staat erop dat ik het haar leer.

Verder heb ik vandaag voor het eerst in twee jaar weer op ijs gestaan met schaatsen aan! Oh, het was zo intens leuk. Ik moest er wel weer even inkomen, maar al snel was het alsof ik gister voor het laatst geschaatst heb. Het leuke van op zaterdag schaatsen is dat het gratis is (inclusief schaatsen huren). Volgende week ga ik maar weer.

Aan het begin van de middag was er een vloer bijeenkomst, waarin het de bedoeling was dat de alle bewoners van de 6e verdieping aanwezig waren (ongeveer 90 mensen). We waren uiteindelijk met 20. Het was leuk om mijn vloergenoten te zien, maar niemand heeft echt met elkaar gepraat (jammer!).

Morgen ga ik weer naar de kerk. Dit keer ga ik alleen, want de jongen van vorige week bezoekt nu een andere kerk. 'S middags ga ik tegen alle regels in sportkleding kopen! Je zult wel denken: "Margriet, sportkleding en sporten? Dat moet een grap zijn!". Nou nee, maandag ga ik voor het eerst sinds jaren weer sporten. Goed voor de lijn en goed voor de gezondheid. Ik ben benieuwd!

Natuurlijk gaat het hier ook niet altijd even goed en ben ik ook niet altijd even blij. Laatst stond me er toch een berg afwas, maar de kaboutertjes kwamen niet opdagen nadat ik ze een half uur heb staan roepen. Tssss.... Nee, dat wou ik niet vertellen. Helaas is Fladde deze week overleden. Tranen met tuiten heb ik gehuild, een hele oceaan vol. En af en toe moet ik heus nog wel een traantje laten. Het idee dat hij niet op mij wacht als ik thuiskom is slopend, maar ja je kunt er niets aan doen.

Ook het begin in Canada is niet altijd even makkelijk geweest. De eerste twee weken heb ik extreme heimwee gehad en was ik ziek. Gelukkig is dat helemaal over, maar het verdriet van Fladde hakt er weer in. Het moet even verwerkt worden, maar dan kunnen we weer verder. Het scheelt een hele hoop dat ik zo'n leuke kamergenoot heb!

Ik wil mijn verhaal dit keer afsluiten met een mooie quote:

"Wherever my story takes me, however dark and difficult the theme, there is always some hope and redemption, not because readers like happy endings, but because I am an optimist at heart. I know the sun will rise in the morning, that there is a light at the end of every tunnel." Michael Morpurgo

1. A. de Boer:
    21 januari 2018
    Mooi jou reisverhalen. Zijn we altijd op de hoogte van jou wel en wee.
  2. Renske:
    21 januari 2018
    Genoten van je verhaal, erg leuk om te lezen. Het blijft inderdaad triest dat Fladde je niet zal opwachten, maar het is niet anders. Het enige wat een beetje troost bied is dat hij een goed thuis had, veel knuffels en liefde.
  3. A. de Boer:
    21 januari 2018
    Je bent al aardig aan het inburgeren, je begint ook al Engels te schrijven. Maar geef je mee dat er altijd een Trooster om en met je mee gaat. Dag leaf lyts wyfke, dikke kroep en tut van pake en beppe
  4. Henk Jan Idema:
    21 januari 2018
    Fijn dat je je plekje begint te vinden en mensen ontmoet. Dat heeft even tijd nodig. Ik hoop dat je je ook thuis zult voelen in de kerk.
    Hier wordt Fladde erg gemist maar hebben mooie herinneringen aan het mooie lieve kereltje.

Ondanks het verdriet toch een fijne dag gewenst.

Ik ben ook benieuwd naar de vakken die je volgt.
    Henk Jan
  5. Opa en oma smit:
    21 januari 2018
    Een heel erg leuke verhaal . Ben blij dat jij je er goed vermaakt.
    En veel succes met je sporten daar. Het moet eerst altijd even wennen maar dat lukt jou wel. Je mag best wel trots op je zelf zijn hoor meid dat zijn wij ook veel liefs van oma en opa.
  6. Gustaaf Modderman:
    1 februari 2018
    Hoi Margriet
    Leuk die reisverhalen en avonturen. Fijn om te horen dat je een fijne kerk hebt gevonden. We bidden voor jouw tijd daar en misschien kom je nog een nicht of neef van me tegen, maar het is daar wel amazing groot. Zal toeval zijn.