Eerste collegedag

4 januari 2018 - Edmonton, Canada

Hoi allemaal! Inmiddels ben ik alweer een week in Edmonton. Het word hoog tijd dat ik jullie ga updaten over mijn leven. Zoals in mijn vorige blog, moet ik jullie nog steeds een update geven over het weer en nog meer! Dat komt snel, beloofd :).

Naar aanleiding van mijn vorige blog over mijn kamergenoot, heb ik veel vragen gehad over of ik al meer weet over mijn kamergenoot. Ja, inmiddels (sinds gisteravond) weet ik meer! Ik weet dat mijn kamergenoot gisteravond wel een hele leuke nacht heeft gehad met een jongen! Niet zomaar een jongen, maar haar vriendje! Ik hoef vast geen details te geven over hoe ik dat nou weer weet :p. Gelukkig hoef ik hier niet langer getuige van te zijn, want mijn kamergenoot is vanmiddag verhuist. Ik woon vandaag alleen in een tweepersoons appartementje. Absoluut niet erg! Ik weet niet of ik binnenkort weer een nieuwe kamergenoot krijg.

Oke, ik zou vertellen over mijn eerste collegedag. Gister heb ik een introductiedag gehad. Van 8.00-12.00 heb ik samen met een andere exchange student de algemene introductie bezocht. Op de universiteit kregen we een leuk welkomstpraatje en hebben we een spel gedaan. Vervolgens was er een informatiemarkt met allerlei kraampjes over dingen die er op de universiteit gedaan worden. Zo was de schoolpsycholoog aanwezig, is er een 'department' waar je terecht kunt voor financiële hulp (leren hoe je om moet gaan met geld), de sportclub was aanwezig en ook een 'department' voor carrière planning. Erg interessant! Na de informatiemarkt heb ik nog een tour door de universiteit bijgewoond. Het is een mega gebouw van maar liefst 6 gebouwen die aan elkaar verbonden zijn! Het gebouw beslaat zo'n 7 blokken in totaal.

Om 11.45 ben ik eerst nog naar mijn kamer gesprint voor een Skype gesprekje met het thuisfront, om vervolgens om 13.00 bij de introductie te zijn voor de exchange students. Hier heb ik kennis gemaakt met de andere uitwisselingsstudenten. We zijn een groepje van ongeveer 20 personen. Het groepje is erg divers en we komen uit alle uithoeken van de wereld: Mexico, Indonesië, Korea, China, Slovenië, Frankrijk, Engeland, Finland en zo maar verder. Rond 16.00 zijn we meegenomen naar een of ander restaurantje/bar buiten het centrum. Hier konden we genieten van een paar tapas hapjes. Helaas was ik ziek en kon ik niet veel eten. Rond 19.00 ben ik terug gebracht naar mijn kamer.

Vandaag had ik mijn officiële eerste collegedag. Wat vind ik dit leuk! om 14.00 had ik mijn eerste college over Publish Writing: hoe schrijf ik een goed verhaal dat plubiceert kan worden, met de insteek van literatuur? We hebben vooral eerst kennisgemaakt met elkaar en hebben gediscussieerd over wat literatuur precies inhoudt. Meer dan dat hebben we eerst niet gedaan. Mijn tweede college begon om 18.00. Dit college ging over wereldgeschiedenis voor 1500 voor Christus. We focussen nu met name op het gebruik van primaire bronnen in het Byzantijnse Rijk. Eerlijk gezegd vond ik dit college moeilijker dan Publish Writing. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met de Engelse taal dat bij geschiedenis een stukje pittiger is. Dit zal even wennen zijn, maar over een paar weken zal ik er vast minder moeite mee hebben.

Vandaag heb ik ook mijn studentenpas opgehaald. Helaas bleek dat ze mijn achternaam verkeerd hebben ingevoerd (Ik heette De Uries i.p.v. De Vries). Dus ben ik eerst nog langs de administratie geweest om mijn naam aan te passen. Daarna kon ik op de foto voor mijn studentenpas en heb ik deze ontvangen. Daarna heb ik nog een klein half uurtje in de rij gestaan om mijn U-pass op te halen. Nu mag ik tot 30 april gratis met de bus en trein! Ideaal!

Ik kan terug kijken op twee intens leuke dagen! Ik zie het helemaal zitten en ik ga met plezier naar de colleges. Morgen heb ik een ander vak. Ik ben benieuwd wat dit vak zal brengen.

Oh, mocht je trouwens vragen hebben over mijn dagen, dan mag je ze natuurlijk altijd onder mijn berichtjes plaatsen! Dan zal ik ze beantwoorden en misschien vinden anderen het ook wel leuk om te weten :). Even een appje sturen mag natuurlijk ook! Net wat je fijn vind.

Post ontvangen zou ik ook leuk vinden :). Ik heb namelijk besloten om mijn muur 'op te pimpen' met kaartje die ik krijg uit Nederland. Mijn adres is: PO box 392, 11050 104 Ave NW, Edmonton, AB T5K 2Y9.

1. A. de Boer:
    4 januari 2018
    Je tovert een smile op mijn gezicht. Go!
  2. Renske:
    4 januari 2018
    Leuk om te lezen, ik geniet enorm van de verhalen. Ik zal nu op zoek naar een leuk kaartje voor je. You go girl !
  3. Opa en oma smit:
    4 januari 2018
    Hoi meid fijn dat je het leuk vind .en we zijn blij voor jou dat het niet meer zo koud is.En wij maar klagen dat het hier koud is.Wij hopen dat jij je studie daar leuk vind.En nog veel plezier daar.Veel liefs van opa en oma.
  4. A. de Boer:
    4 januari 2018
    Al twee kaartjes onderweg, ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze bij jou zijn. beppe