Mijn kamer

30 december 2017 - Edmonton, Canada

Tot 22 april verblijf ik in een tweepersoons 'appartementje' in de MacEwan Residence. Dit is een studentenflat voor studenten van de MacEwan University. Duur, dat is het zeker, maar ik zit tegenover de universiteit en op loopafstand van de supermarkt en restaurantjes. Ik ben omgeven door studenten van mijn eigen leeftijd.Super leuk!

Dinsdag kwam ik voor het eerst aan in mijn studentenkamer. Eerlijk gezegd viel het mij zwaar tegen. Misschien kwam het omdat ik moe was, maar ik moest bijna huilen. Het was vies en lelijk! Er lagen allemaal haren en zakdoekjes op de grond, de wasbak, wc en douche zaten onder de haren, je kon zien dat er in al geen tijden was schoongemaakt, kortom het was vies! Gelukkig was mijn slaapkamer wel schoon.

Nadat ik de Move In Kit had ontvangen, heb ik allereerst mijn bed opgemaakt. Ik wou slapen! Mijn bed kraakt als een malle en wanneer ik mij omdraai lijkt het alsof de derde wereldoorlog uitbreekt haha. Tijdens de eerste nacht, kwam ik erachter dat het wel heel gehorige kamers zijn. Als je seks hebt, dan moet je je toch echt wel realiseren dat je onderburen het prima kunnen horen!

Nou ja, het is zoals het is. De volgende dag heb ik een inspectie ronde gedaan en uitgebreid rapport gedaan. Omdat ik nogal last had van een jetlag (01:00 was ik natuurlijk klaar wakker!), stond ik half 7 al naast mijn bed om de ronde te doen. Het blijkt dat ik een kamergenoot heb die hier verantwoordelijk voor was. Er werd mij gevraagd of ik al een officiële melding wilde doen, maar dat vond ik nog niet nodig. Ik wilde eerst met mijn kamergenoot praten.

Maar wie is mijn kamergenoot? Dat is een hele goede vraag! Ik heb haar nog steeds niet ontmoet. Woensdagnacht om 04:00 kwam er iemand met veel lawaai binnenstormen. Ik dacht dat dat mijn huisgenoot moest zijn. Maar omdat ik moe was, ben ik gewoon verder gaan slapen. De volgende dag kwam er echter geen kamergenoot uit de kamer, maar een of andere jongen die niet wist hoe snel hij uit het appartementje moest komen! Dat was dus niet mijn huisgenoot. Op donderdag heb ik snel de beste vriendin van mijn kamergenoot ontmoet. Zij kwam ook doodleuk binnenlopen (hoe komen zij aan een sleutel?). Echter, nog steeds niets gehoord van mijn kamergenoot. Op donderdagavond kwam er om 04:00 weer iemand of iets thuis, maar op vrijdag heb ik niemand weg zien gaan. Vreemd verhaal is het niet?

Woensdag heb ik het grootste deel van de dag schoongemaakt. De keuken, de badkamer en de vloer. Leuk was het niet, maar wel noodzakelijk. Ook heb ik die dag boodschappen gehaald bij de supermarkt in de buurt. Het is een leuke supermarkt die mij doet denken aan een supermarkt van thuis. Er is veel herkenbaar eten, dus dat zal vast geen probleem zijn.

Inmiddels heb ik een aantal dingetjes gekocht om het 'leefgemak' te verbeteren. Ik heb een mandje gekocht voor mijn ondergoed, er hangt een gordijn voor mijn open kledingkast én ik heb inmiddels een extra koffer gekocht voor op de terugweg (voor al mijn leuke spullen die ik hier koop!).

Mijn kamer voelt al een beetje als thuis. Ik zou het nog wel leuker willen maken met wat tierelantijntjes, want zowel de vloer als de muren zijn van beton. Maar ach, ik ben hier ook maar voor vier maandjes. Dit zal ongetwijfeld zo voorbij zijn!

1. A. de Boer:
    31 december 2017
    waar ga na 22 april dan wonen? trouwens ben blij dat je al een beetje bent gesetteld . dikke tut beppe
  2. Renske:
    31 december 2017
    Heb je inmiddels al wat gehoord van je huisgenoot ? Vreemd dat ze er niet was om je te verwelkomen. Nou ja, ik hoop maar dat je geen ongewenste gasten meer krijgt anders zou ik er toch melding van maken. Vanaf nu kan het alleen maar beter worden, heel veel plezier en een goede jaarwisseling.